Sjukstuga :(

I tisdags vaknade jag upp med ont i halsen och feber :( Det kändes för sent att sjukanmäla sig så åkte till ridskolan och jobbade fm. Som tur var blev vi 3st hela fm så mockningen gick fort ;)

Så pga förkylning så gick den här veckan från att vara en 7-dagarsvecka med jobb till att bli 4st arbetsdagar. Fick sjukanmäla mig i onsdags från Fjärilshuset och fick ledigt från ridskolan i torsdags för att vara tilltäckligt pigg att jobba igår medan alla ridlärare var på Friends. Idag är jag sjukanmäld från Fjärilshuset och imorn jobbar jag heldag på ridskolan. Missade även Friends i torsdags för att jag var sjuk :(

Det känns bättre att jobba i stallet när man är lite sjuk för där blir det inte samma nära kundkontakt. Man kan stå och mocka i sin box och hosta och snörvla för det är inte så mycket folk där ;) Inte lika fräscht första intryck om man gör det i kassan på Fjärilshuset och så ska man räcka över pengar när man precist snytit sig...

Igår var vi på Mälarkliniken med Ulmus, både bra och dåliga nyheter. Mer om det senare. Vi ska tillbaka om 10dgr.

Hästarna har typ vilat hela veckan för jag har inte haft någon energi över till att rida. Kört lite Rickett-övningar med Manne i ridhuset men det är ju inte särskilt ansträngande för kroppen utan mer hjärnan som får jobba ;) Jag ska försöka rida båda en sväng idag.




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback