Update.

Manne börjar nu komma igång lite mer ordentligt efter en sommarvila som blev lite längre än planerat pga. att värmen i hans framknä tog längre tid att försvinna än vad vi trott. Han gick första dressyrlektionen i fredags för Björn och igår gick han första hopplektionen igen sen i juni. Vi har en hopptävling inplanerad 9okt så det är det vi siktar på nu ;)

 

Ulmus började också komma igång riktigt ordentligt; vi startade en LB i början på augusti som vi gick och vann ^^, jag har varit inne hos veterinären och kollat upp hans bihåleinflammation igen eftersom han har fortsatt snora men fick klartecken att bara rida på. Så efter det har vi ridit ut mycket för att få upp konditionen och förra fredagen gick han första dressyrlektionen för Björn sen i vintras! Det var så otroligt efterlängtat att komma igång igen på riktigt, vilket gick över rätt snabbt när det första jag ser när jag ska mocka på lördagen är att det har runnit blod på insidan av Ulmus ben… Han hade slagit på sitt överben så han har vilat i princip hela veckan. Nu är benet bättre igen och jag är rätt säker på att överbenet inte har blivit aktivt så nu ska jag komma igång igen. Funderar på att stryka mig från höstens alla tävlingar eftersom det känns att det alltid händer något inför tävling xP Vi skulle egentligen startat igår men jag strök mig eftersom att vi inte riktigt kunnat förbereda oss som vi velat ;)

 

Jag pausar från pluggandet på obestämd tid och jobbar istället. Jag jobbar tre stycken förmiddagar i veckan på Sollentuna samt heldag varannan söndag. Utöver det jobbar jag de helger jag inte tävlar på Fjärilshuset och jobbar extra hemma. Jag vill försöka få mer tid till ridandet/tävlandet (förutsatt att de är skadefria..) vilket jag kände hamnade i tredje hand medan jag pluggade till lärare. Vi får se om jag tar upp lärarstudierna igen eller om jag pluggar något helt annat.

 

 Finaste Bartan-Partan <3



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback