Fre-Lör

Ulmus fick vila i fredags och Manne longerade jag bara lite lätt på utevolten. Mest för att checka av att han såg fräsch ut efter den lilla "kraschen" på banken i torsdags, men han såg ut som vanligt så det känns bra :)


Igår skulle jag träna för Evelina kl 08. 07:37 ringer Rebecka och väcker mig.... 07:40 var jag ute i stallet och hann väl rida fram ca 7min innan Evelina kom, hehe. Så vi tog det lite lugnt i början av träningen och fortsatte sedan med galopp och samma tänk som på träningen i torsdags. Vi red lite 10-12m -volter på långsidorna och gick sedan över till att jobba med den förvända galoppen. Vi fokuserade på den förvända i vänster galopp eftersom vi bara hann med den högra i torsdags :P Han var jättefin och kämpade på.

Vi har börjat med lite påbörjan till enstaka byten vilket är väldigt svårt! Han har kunnat byta förrut (dvs "hoppbyten") men efter att ha sagt åt honom att byta är fel i 5år för att man har tränat förvänd galopp så är det som att han inte förstår byteshjälpen. Eller vi tror att han egentligen förstår att han borde byta men han vill samtidigt inte göra fel. Igår kändes det som att det började närma sig ett byte men att han lite ändrar sig i sista sekund ;) Men å andra sidan är han väldigt fin och stadig i den förvända nu iaf x)

Bra träning igår och jag har ännu fler knappar och övningar nu att leka med i Skåne ;) Rebecka red Manne för Evelina igår och jag tror att det gick bra för kag har inte hört något annat xP

Efter träningen skyndade jag mig till Fjärilshuset, slutade vid 17:30 och sen hem för att mocka och ta in hästarna :)

Idag har jag jobbat min sista arbetsdag på Sollentuna Ridskola vilket känns lite tråkigt. Men samtidigt väldigt tacksam för allt stöd och möjligheter till att utvecklas. Det känns mycket tryggare att börja hippologen när man har lite undervisningstimmar i ryggen!

Nu är jag nerbäddad framför datorn och kollar på hoppmomentet från fälttävlans-EM ^^





Kommentarer

Kom ihåg






Trackback