Hippologen

Jag har ju kommit in på hippologen till hösten så det blir lite förändringar än vad man är van vid ;) Första året går på Flyinge så det har varit väldigt mycket roddande med boende för en själv och hitta stall till hästarna. Man vill ju ha allting inom cykelavstånd för att försöka spara in lite bensinpengar ;) Men nu har jag ett boende och hästarna har ett stall som jag hoppas de kommer trivas i :) Det är ju lite svårt att leta upp stall och boende när man inte kan åka runt och kolla. Man kör inte fram och tillbaka till Såne på en dag och jag har varken haft tid eller råd att flyga dit och kolla läget. Så då får man försöka utnyttja sina kontakter för att hitta något som känns bra. Men nu är logistiken löst iaf så ska det bli spännande att se hur avstånden mellan allt ser ut i verkligheten jämfört med hur det ser ut på kartan :P
 
Rebecka, som jag jobbat med på Sollentuna Ridskola, har ocksåkommit in på hippologen och tack vare henne kan jag ta med mig båda hästarna ner! Rebecka och jag kommer bo på samma ställe och vi kommer dela på båda hästarna. Det känns jätteskönt att ha någon man känner att börja skolan med och jag litar på henne med hästarna. 
 
Skolan börjar 28aug, vi åker ner den 26:e och hästarna kommer ner helgen efter med mamma och Rich :)
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback