Ons-Tors

Det är verkligen full rulle nu från morgon till kväll såhär sista dagarna inför flytten. 


Igår började dagen med att skutta terräng på Manne-mannen. Han var lika taggad som när han var sist på terrängträningen veckan innan... Så större delen av passet gick åt att få in Manne i ramen och lugna galoppen för att få ordentlig kontroll. Hindren är ju max 80cm så det är inga problem att styra på i lite "dressyrgalopp";) Han var ändå fin och betydligt roligare att han är laddad än om han skulle vara halvdöd ;P

Sedan hann jag duscha och byta om på 6min för att bege mig till en avskedslunch i min och Rebeckas ära :') Supergott och supertrevligt <3 Jättefina kollegor som köpt avskedspresent, känns lite jobbigt att lämna den utan att veta om man kommer hamna på en lika bra arbetsplats igen. Men förhoppningsvis tar dom mig tillbaka när jag är klar x) Resten av onsdagen spenderades i Barkarby med lillebror och i stallet hemma med intag och sand-skottning i en sjukhage. 

Idag red jag Ballycar imorse, vilket gick bra. Jag och Rebecka skuttade terräng på fm, jag hoppade Ulmus idag och Rebecka Manne. Hästarna var lagom pigga och glada. Vi tog det lite lugnt och hoppade inte dom största hindren. Trevligt sista ridpass innan Skåne!

Sedan prov-packade vi bilen, fixade klart stallet och smörjde allt läder inför flytten. Jag och pappa har skyfflat mer sand och jag har även hunnit med en tripp till Barkarby (igen.........). Kvällen avslutas med spelkväll på mammas och pappas altan <3






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback