Tisdag

Jag fick lite välbehövd sovmorgon igår <3 Fm bestod av fix med min "mini-terrängbana" :) Vi tog hem de hinder som var kvar nere på ängen samt det nyaste hindret som fortrarande stod kvar i min lada. 


Evelina kom vid 15 och hade lite sista-minuten träning med mig inför flytten. Jag red Ulmus igen och vi valde att fokusera på travarbetet eftersom det varit väldigt mycket galopp senaste passen ;)

Vi började med övergångar skritt/trav på volten och kollade av grunderna. Gick vidare med trav/galopp övergångar och Evelina gick in och petade lite i min sits (vilket behövs) och känslan blev bättre. Sen fick Ulmus en skrittpaus innan vi gick vidare med skolor. Vi gjorde öppnor på långsidorna och sedan öppna som övergår till sluta på diagonallinjen. La även in lite mellantrav innan vi avslutade med lite bakdelsvändningar. 

Jag tycker bakdelsvändningar är jättesvårt och har alltid haft väldigt svårt för det. Tror att det har tagit lång tid för mig att verkligen förstå hur de ska göras och trotts att Björn kunde förklara det väldigt bra så har inte känslan för det kunna hålla sig kvar. Så om jag inte gör det med mellanrum så tappar jag helt koordinationen för hur min kropp ska få Ulmus i en bra bakdelsvändning. Men jag fick massa bra tips av Evelina igår och fick verkligen känna på den rätta känslan. Sen var det inga perfekta bakdelsvändningar men så länge man får rätt känsla så kan man ju bygga vidare till mer avslappnad form etc. :)

Efter träningen fixade jag klart stallet innan jag mötte upp bästaste Sara i stan. Hon bjöd på middag som "going-away-present" (varför nu jag skulle få en sån x)) men supermysigt att hinna umgås bara hon och jag innan jag åker. Vi åt tapas på en spansk restaurang som hette Aqui Tapas och avslutade med efterrätt på Café 60 som ligger precis bredvid. Toppenkväll! :)





Kommentarer

Kom ihåg






Trackback