Halloj!

Nytt år, nya möjligheter! Nu är båda hästarna under igångsättning igen och jag är tokladdad för att komma igång och tävla igen. Jag är lite smått avvaktande med Ulmus tävlingsplaner då vi väntar på besked om bihåleinflammationen.
 
Vi fick en remiss till Strömsholms för att göra en CT veckan innan jul men försäkringsbolaget ville inte backa det så nu väntar vi på att veterinärerna ska lyckas övertala försäkringsbolaget att vi behöver CTn för att hitta orsaken till hans bihåleinflammation som hela tiden kommer tillbaka. Under tiden de kommer fram till ett beslut så ska Ulmus ridas igång och förhoppningsvis kan jag träna med honom för Evelina om 2 veckor.
 
Manne ska jag försöka rida ut så mycket som möjligt nu i januari så att han blir lite stadigare och tryggare att rida ut på själv. Nästa vecka tror jag att vi ska vara med på hoppträningen lite smått - eventuellt väntar vi en vecka till och så börjar vi dressyra för Eva igen nästa måndag (inte nu på måndag). Jag kommer försöka varva hoppträningarna hemma med inhomhusterräng och sedan vanliga terrängträningarna när vädret tillåter. Första hoppstarten blir i februari och förhoppningsvis debuterar vi fälttävlan i maj.
 
Förhoppningsvis så ska vi komma iväg och träna lite för Mattias också :)



Kommentarer

Vilken snygg häst!


Kom ihåg






Trackback