Hästar i Mitt Liv: Balder och Killen

Ballycar Lad (kallas Balder) är en av de nya ponnyerna i ponnyteamet. En känslig ponny med energi som hoppat en del tävlingar på Irland, han är 6år gammal. Jag har fått rida honom en träning för Evelina (eftersom ingen av mina var igång) och han gick jättefint! Det tog lite tid innan han förstod men blev jättefin när poletten trillade ner. Han är ganska het men kommer nog bli lite lugnare med tiden, han vill hela tiden förstå och göra rätt och blir lite stressad när han tror att han gör fel.

 

Jag har också fått rida han på en 2-dagars hoppkurs för Eva på Sollentuna. Första dagen var han jättefin på framridningen och lite frånvarande på hoppningen och andra dagen var han helt tvärtom - hoppade jättefint men hysterisk på framridningen. Förmodligen visste han att det var hoppning på G och blev lite övertänd? Han är helt otittig och har väldigt snabba framben så det är bara att bakbenen ska hänga med också ;) Han går utan problem på både storhäst- och ponnyavstånd och har lagom egen motor så kommer nog bli farlig på hoppbanorna ;) Han är nog en dröm att rida terräng med!

 

Annonsbilden på Balder och en bild från när jag red honom på hoppkursen.
 
 

Kilimor Boy (kallas Killen) är också en ny ponny i ponnyteamet. Även han är 6år gammal men betydligt grönare än Ballycar. Han kommer inte gå med i Lollos verksamhet som det ser ut nu utan ska vidareutbildas av Lollo. Han har inte gjort så mycket innan men har väldigt fint steg och hoppar tydligen bra (jag har inte sett han hoppas) och de fick han billigt. Så vi får se om han säljs när han är lite mer utbildad eller om de behåller honom och att han blir en ponnyteams-ponny på heltid ;)

 

 Lollo och Killen 



Kommentarer

Så fina!


Kom ihåg






Trackback