Hästar i Mitt Liv: DJ TAMBOUR

Den första ponnyn Lollo köpte till verksamheten och såhär beskrev hon Tambour:

 

"Svensk Ridponny, 144cm, valack född 2009. E: Fulnaho's Ary - Prince River.
Om Tambor skulle beskriva sig själv: "Mina hästskötare är min personal, mina ryttare är mina betjänter och jag skriver gärna autografer."

Tambor kan beskrivas som en diva vilket är både hans styrka, svaghet och charm. Det bästa Tambor vet är mat; så fort maten är slut så fäller Tambor ut sin krubba och säger "ursäkta personalen, påfyllning tack!".
Tambors bästa kompis heter Mickey och tillsammans är de som B1 och B2. Tambor är den i duon som föreslår påhitt och Mickey hakar gladeligen på.

Att rida känns Tambor mer som en stor häst än en ponny. Han har väldigt lätt för sig både i dressyren och hoppningen. Ett brett register i gångarterna och känslig att rida. Tambor gillar att åka på tävling och är lätt att ha med sig på bortaplan.

Under det senaste året har Tambor gått pay and jump, tränat terräng, tävlat lokal hoppning och placerat sig i sin enda dressyrstart. Vi ser fram emot att jobba vidare med denna fina ponny!"

 

Under 2016 har han visat framfötterna i dressyren och kommit på 2:a plats i alla sina lokala starter med Agnes och även i regionala LB-debuten! 

 

Lollo, Agnes och Tambour
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback