Hoppträning

Igårkväll åkte jag och Mamma med Manne till Sollentuna för att hoppträna. Han var SÅ fin!!! :))


Framridningen gick lite som den brukar; han är lite överladdad på bomserier eller så går det lite föör lugnt. Jag lyckades dessutom glömma volten i övningen de 5 första varven innan Eva påminde mig xP Vi hoppade mycket linjer med relaterade avstånd vilket är superbra träning för mig och Manne. Jag har lite svårt för att känna vart hans galopp är, ibland känns han framme för skänkeln men så har han sin kortare galopp och då blir det för långt ändå ;) Medan andra gånger är han för mycket framme och har en större språnglängd så att man istället får för kort emellan två hinder. Så jag behöver hitta känslan på honom lite bättre där :)

Sen tyckte jag att Eva bara höjde och höjde så jag blev lite nervös för att jag tyckte det blev högt :P Inte nervös så att det syns eller stör ridningen men det var ett par år sen jag hoppade högre än 1m. Sen var hindren säkert intr höga egentligen men det kändes högt :P Och Manne hoppade som en miljon <3 Vi kom lite nära, vi kom lite stort och vi kom lagom men oavsett så bara stampar han av och skuttar över utan att det känns särskilt svårt eller högt för honom. Bästaste hästen <3

Men det var iaf roligt och skönt att hoppa lite högre bana för då kommer hindrena på clinicen imorn kännas jättesmå ^^





Kommentarer

Kom ihåg






Trackback