Soffläge

Igår gick jag upp vid 6:30 för att skjutsa Rich till jobbet (#manärjuvärldensbästaflickvän). Rätt mysigt ändå att komma hem, käka ordentlig frukost i lugn och ro innan jag gick ut för att rida Ulmus. Vi skrittade ut och scoutade en eventuell terrängbana som vi eventuellt planerar att bygga i vår.... *hemligt..  Manne longerades och klipptes igår så nu är han nästan tävlingsfin (om man kisar så att man inte ser alla tuffsar jag missat...). Han ska få manen och hovskägget friserad också så att han är presentabel att visa upp på clinicen på söndag ;)


Idag jobbade jag på ridskolan. Hem, käka lunch och ta en timmes "power"nap för att sen träffa Sara i stallet :) Vi mocka och fixade innan hon hjälpte mig med intaget i nedre stallet. Sen red vi ut på andra sidan vägen. Jag har promenerat med honom på andra sidan vägen men aldrig suttit på. Så jag ledde honom över vägen (det är alltså en ganska vältrafikerad 70-väg) innan jag hoppade upp. Vi skrittade en lång stund innan vi travade en sväng. Manne var väldigt pigg och framåt, typ första gången någonsin som han skrittade fortare än Ulmus xD Det kändes som väldigt skräckblandad förtjusning för hans del och varvade "pigg och glad" med "omg! en sten!!";) Det gick bra iaf med nyttig miljöträning i mörkret :)






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback