Mån 08:51 och jag vill redan att veckan ska vara över...

Trött. Dagen igår var rätt lugn, lite för lugn tror jag. Åkte iväg till stallet en sväng på em för att ha intaget och rida Manne en sväng. Annars hände det inte mycket igår, vilket egentligen var väldigt skönt.
 
Den här veckan är min HAV-vecka vilket innebär att jag börjar senast kl 7 varje dag. Idag svängde jag förbi stallet innan skolan för att ge Ulmus sin magmedicin och sätta på hästarna bootsen. Jag tog av dom igår för att spola benen och göra rent bootsen. Jag hängde dom utomhus på tork vilket inte var superbra då det var frost inatt och jag möttes av frusna boots imorse... MorgonHAVet flöt på bra och nu har vi föreläsning.
 
Det blev en lite annorlunda måndag idag då vi inte har någon ridteori efter lunch och de har tidigarelagt unghästlektionen i em så jag slutar kl 13. Har ju däremot em-HAV som börjar tidigast 15 så det blir ett glapp där. Men iaf en lite lugnare måndag än vad det brukar vara. Rebecka rider Manne idag och jag ska promenera Ulmus. Ulmus ska börja sättas igång nu lite lugnt.
 
En annan grej som händer den här veckan är att det är hopptävlingar på Flyinge i helgen från 120-145cm så då ska jag vara med och funktionera lite ;)
 
<3



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback