Nu har man hunnit stanna upp för att hämta luft vid ytan igen

Det var ju väldigt fullt upp förra veckan, det blir det när man har stalltjänst och det känns lite extra när man har unghäst varje dag. Under körblocket hade vi bara körlektion 3 dagar i veckan och man känner skillnaden nu. Dessutom har vi ungefär tre miljarder inlämningar/redovisningar kommande två veckorna så plötsligt drunknar man i plugg.
 
I fredagskväll hade vi klassfest, det blev en ganska tidig men rolig kväll :) Efterlängtat sovmorgon på lördagen innan jag och Rebecka begav oss till stallet för att fixa. Jag var funktionär på kvällen och var insläpp till collecting ring mellan 16-20. När klasserna var slut kom Rebecka och hjälpte oss bygga om banan innan vi åkte hemåt. Söndagen började med fodring och utsläpp av alla hästarna. Vi skrittade ut direkt efteråt på Manne och Ulmus och hade hunnit skritta en timme för att, när vi hade 20m kvar hem till stallet, vara med om en "trafik"-olycka. Resten av dagen spenderades på ortoped-akutens väntrum i Lund och jag fick meddela tävlingsansvarige på Flyinge att jag inte skulle kunna vara funktionär de fyra klasserna som jag var uppskriven på... Kändes lite jobbigt då jag visste att de redan hade extrem brist på funktionärer men man måste åka in och undersökas om man slagit i nacken vid en ridolycka. Bra besked från läkaren åkte vi hem, stannade för att handlade mat och var väl hemma i sängen vid kl 21.
 
Igår vaknade jag upp lite lätt mörbultad och lite blåare än dagen innan. Vi hade föreläsning om benställningar på fm, efter lunch var det några som redovisade på ridteorin och skoldagen avslutades med unghäst. Idag har vi bara haft unghäst på morgonen. Jag har bara suttit på läktaren de här två unghästlektionerna eftersom jag inte är 100% reaktiv att flytta på mig om det behövs. Men Emelie gör ett jättebra jobb med vår unghäst Izáck! Han har blivit longerad med gummisnodd och sedan med en inspännning på utsidan. Hon har kunnat hänga på honom med tån i stigbygeln och imorn är det dags för longering med två inspänningar samt att Emelie eventuellt ska få sitta upp helt för första gången! :) Jag ska försöka longera imorn iaf :)
 
Gammal bild från uteritt i Skåne innan löven trillade av. 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback