Återigen ny vecka!

Gud, jag är så trött i veckorna att jag inte hinner med att tänka på bloggen.... Förra veckan hopptränade jag och Rebecka själva på Flyingehus. Vi gjorde inget avancerat utan byggde upp en liten bana på 5st hinder där vi hoppade lite relaterade linjer och höjde upp till 90-95cm. Avslutade med 3st språng på 1m. Manne skötte sig väldigt fint. Han var inge stark utan väntade med lagom bjudning, nästan lite matt. Han rev någon gång på den lägre höjden men hoppade sen upp sig fint om han kom nära. Ulmus skötte sig också superbra, han var pigg och glad så det var bara för Rebecka att sitta tillbaka och styra ;P De avslutade med en bana på 80-90cm :)
 
I fredags vilade båda hästarna, lördags promenerade Manne och Ulmus joggades. Igår red Rebecka ut på Manne och jag trimmade Ulmus en snabbis i ridhuset. Ulmus var fin men jag behövde få han att bli lite mer eftergiven "på riktigt" då han "låtsas" lite - dvs. man tror att han går på tygeln men minsta lilla anledning så kryper han ur. Fick honom att ta innerskänkeln ordentligt och flytta sig för den istället för att springa iväg vilket han ville göra lite. Tog några ordentliga förhållningar för att tydliggöra att det inte var fortare tempo jag var ute efter och sen var han på mattan igen ;)
 
Den här veckan så är det tävling för både Manne och Ulmus! Jag och Manne gör Skåne-debut på hoppbanan imorn och Rebecka gör Skåne-debut med Ulmus på sön :) Så vi kommer planera veckan efter det och jag ska försöka trimma Ulmus lite mer ordentligt någon av dagarna för det var ett tag sen nu! Richard kommer ner på onsdag och stannar till söndagmorgon <3 Det ska även hinnas med körexamen i veckan! Fullt upp med andra ord ;)
 
'
Dags att putsa stövlarna och plocka fram tävlingsoutfiten ;D
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback