Breeders-Måndag

Igår började dagen med grupparbete i restaurangen. Vi skulle svara på frågor till en artikel på engelska. Det tog rätt lång tid så vi var klara vid 12 men det känns som att vi fick ihop något bra iaf ;) Sedan åkte jag hem och käkade lunch. Planen var att rida Ulmus vid 13 när jag käkat upp men regnet öste ner utanför. Eftersom att jag inte hade någon lust att dränka Ulmus sadel eller komma dyngsur till körningen så ställde jag mig och mockade istället.

 

Begav mig sen till körningen i dubbla regnjackor för att förhoppningsvis vara relativt torr efteråt. Eftersom det är Breeders-vecka så finns det inte så mycket ridhustider vilket gör att vi som har körning får köra utomhus. Det var för blött och halt för att hålla till på Hastings så därför tog vi snabb tur runt terrängbanan istället.

 

Jag var nr 2 i ledet och framför mig har jag Marie, Miriam och Sacke. Vi började trava när vi kom ut på terrängbanan och vilket tempo vi hade xP Det kändes som att vi som långsammast gick i mellantrav och Taggen var asladdad och blev lite stark nästan. Vi fick stanna till på mitten för att vänta in resten av gruppen och sen satte vi av i mellantrav igen :D Regnet avtog när vi började köra så vi kom tillbaka till stallet torrare än när vi körde iväg ;)

 

Efter körningen så samlades min ”Breeders-grupp” på läktaren. Vi har ett grupparbete från Ridläran nu under breeders där vi ska observera ett visst antal ekipage och de olika grupperna ska fokusera på olika saker. Vår grupp fick ”Form” som fokus och det känns som att det gick väldigt bra för oss att samarbeta :)

 

Vid 18isch åkte vi till Flyingehus och mötte upp Eva och Evelina som har kommit ner nu med Evas 3-åring. Vi promenerade med honom en sväng innan vi åkte in till Sandby för att käka middag.

 

Det blev för sent för att rida efteråt så vi åkte bara förbi stallet och kollade till hästarna. Idag står dressyrträning för Evelina och studiebesök på Jägersro på schemat.

 

 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback