Duktiga hästar!

Hästarna var jättefina när vi red i måndags och redovisningen på körningen gick bra :)


Igår nollade Manne första klassen och vi rev två i 1m. Första rivningen var mitt fel då jag missade räkningen och bromsade för att få plats på fem språng när jag egentligen hade 6.... Insåg det i sista sekund men då var det för sent att korrigera så då rev vi nr 4. Sedan petade vi nr 6 som
Vi egentligen kom helt rätt på men han spände väl till lite grann vilket var tillräckligt för att få ner bommen ;) Men i övrigt en jättefuktig Manne som skötte sig jättebra trots kaosig framridning. Mycket bättre flyt på banan i andra klassen än i första och snarare mer energi så inte alls trött ;)

Igårkväll klippte jag och Rebecka Ulmus så att han är fit for fight att dressyra i helgen ;) Han skötte sig faktiskt väldigt bra med klippningen och börjar bli som att klippa en normal häst :) Han kan vara lite jobbig att klippa men som sagt mycket bättre än tidigare :) Manne ska också klippas i veckan. 

Idag hade vi lite genrep på körningen inför examineringen på fredag och Taggen var hur fin som helst! Vagnen är högtryckstvättad och selen är putsad så nu är det bara kvar att bada Taggen imorgon :) Jag hoppas att examen går bra men jag tror om jag bara lyckas hålla 110% fokus under mina rundor så kan det nog gå riktigt bra :D





Kommentarer

Kom ihåg






Trackback