Grand Prix-hoppning till LB-debut

I lördags hade jag sovmorgon <3 Jag och Rebecka lämnade huset vid 11:30 för att åka och hämta hästsläpet i Eslöv. Vi lunchfodrade stallet och sen var jag funktionär i sista klassen under Flyinge Indoor som var 150cm Grand Prix. Jag fick sitta i domartornet och fylla i vilka hinder ekipagen fick fel på. Väldigt kul funktionärsuppgift då man får se hoppning från första parkett samt får en bättre inblick i vilka hinder som är utslagsgvande samt hur tight tiden var satt. Stephanie Holmén och Flip's Little Sparrow tog hem segern och red en så jävla bra omhoppning. Hon vågade gasa och satsa men tog ändå hem segern ganska enkelt med mer än 3ek tillgodo. Riktigt inspirerande ridning!
 
När banan var undanbyggd åkte vi till stallet för att rida. Rebecka hade mockat och fixat klart allt i stallet så det var bara att göra iordning hästarna på en gång. SÅ himla skönt! <3 Vi red på galoppbanan och galopperade lite grand, ca en långsida i varje varv. Hästarna skötte sig bra.
 
Idag åkte vi till stallet för att fodra vid 6:30, zzzzz.... När vi slängt åt hästarna mat tog vi en liten frukostpaus på bänken utanför stallet. VI packade släpet och sen började Rebecka knoppa medan jag tog ut hästarna. Vid 8:50 lastade vi Manne och åkte väl vid 9:00. Körningen gick bra och Rebecka höll koll på Manne i släpet medan jag gick och checkade in.
 
Rebecka red fram ca 40min innan hon blev kallad till banan. Ryttaren innan blev utesluten vilket gjorde att hon inte fick så mycket tid på sig inne på banan innan startsignal. De genomförde programmet väldigt stabilt och utan några katastrofmissar ;) Manne hoppade till för en bokstav i skritten, de fick ett byte i slutet av sista galoppdiagonalen och sen fick de en taktmiss i sista uppridningen men på det stora hela en bra ritt :) De sluttade på retliga 59.8%, dvs bara 1p ifrån den "magiska" 60%-gränsen. Men jag är supernöjd över deras insats och tycker att Manne var fin :) Han har kan ju vara så himla seg när han kommer in på dressyrbanan men med Rebecka såg han inte alls seg ut. Sedan har han ju inte startat ren dressyrtävling sen maj 2016 och dessutom hans debut på lång bana och med det det svåraste programmet han har gått ;)
 
Manne har skött sig jättebra idag med att åka släp, på framridning och även inne på banan; så guldstjärna till honhom idag :D
 
Rebecka och Manne när de travar runt innan startsignal (lättridning)
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback