Nuuu....

.... börjar jag landa efter Breedersveckan! Det har verkligen varit fullplanerade dagar hela veckan och besöken hemifrån har löst av varandra ;) Eva och Evelina var ju inte här nere bara för att träffa mig (:P) men det blev ju att vi käkade middag med dom mån-tis. Ons kom mamma och Albin, då åkte Eva och Evelina hem. På fredagen kom Richard ne och då åkte mamma och Albin hem. Richard var här till måndagmorgon så hela veckan har jag haft "besök". 
 
I torsdags red jag och Emelie ut på Ulmus och Manne direkt efter skolan. Sen åkte jag in till Lund med mamma och Albin. Vi kollade runt i butiker och avslutade med middag på grekisk restaurang.
 
I fredags skrittade jag ut Ulmus runt terrängbanan och Albin promenerade med runt. Efter lunch åkte vi till Teds terrängbana och kollade när 4-åringarna hoppade sin terrängbana. En väldigt fin terrängbana och jag längtar tills jag får träna där i vår! Sen var det dags att skjutsa familjen till flygplatsen. Jag hade ett par timmar över innan jag behövde åka för att hämta Rich i Lund så då svängde jag förbi stallet och smörjde all Ulmus utrustning.
 
I lördags red jag och Rebecka i Wallenberg och trimmade lite. Jag red Manne och det blev lite intensivare än tänkt då han inte riktigt ville samarbeta. I traven var han väldigt fin men högra galoppen var omöjlig. Jag fick inget stöd i tygeln och han gick och spände sig. Antingen tog han inte förhållningarna alls eller så tvärstannade han halvt i panik.. Så det blev väldigt mycket högergalopp.. I vänster var han rätt fin ganska fort så bytte tillbaka till höger och då blev det lite bättre. Jag och Richard åkte till Lund och gick på bio på kvällen :)
 
I söndags red Rebcka båda hästarna så jag fick sovmorgon :) Vid 14 åkte jag och började frisera Taggen innan vi gick en promenad. Sedan åkte jag och mockade och fixade maten till båda hästarna innan det var dags för intag. 
 
Igår  började en ny HAV-vecka inledde dagen med morgonmockning på Flyine. Vi var klara rätt fort faktiskt för att vara måndag. Skjutsade Richard till tåget och åkte sen hem och försökte strukturera upp mitt liv. Det gick sådär. Hämtade Rebecka och Emelie vid 11 och begav oss till Grannfodret då vårt foder till hästarna var slut. Hade sedan ridteori där vi hade gruppredovisning av våra observationer under Breeders. Ingen speciellt stort rodvisning men det märktes att det var nervöst med vissa (mig själv inkluderad) med första "riktiga" redovisningen framför klassen. Det gick bra iaf tror jag. AVlsutade skoldagen med körning, HAV för att sedan smörja körselen. Åkte sen till stallet för att lassa av fodret och hjälpa Rebecka fixa klart i stallet. Hon hade hunnit göra i prinip allt inklusive promenera till Flyinge och väga båda hästarna. Sedan gasade vi hem och bytte om för att åka tillbaka till Flyinge och medverka på ett HAS-möte (Hippologernas studentkår). Vi fick pizza och bulle, ungefär det jag tar med mig från de 2,5h...
 
Från och med idag blir det lite lugnare vecka iaf med halvdag tis och tors. Det är väl nu man borde börja komma igång att plugga. Vi får se... ;)
 
Fina Portos <3 Vill tävla...
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback