Äntligen Fredag <3

Väldigt skönt att den här veckan börjar ta slut så att man kan ta det ite lugnt ^^ Det har varit tidiga morgnar och sena kvällar i stallet hela veckan. Imorn behöver jag inte lämna huset förrän kl 11:30 - SÅ SKÖNT! Det är en underdrift att påstå att det är efterlängtat med ordentlig sovmorgon. 
 
I torsdags hade vi först pedagogiklektion innan det var dags för tappsko-examen. Efter att fyra stycken väldigt nervösa hippolog-studenter genomfört alla momenten så fick vi reda på att alla blivit godkända! *Puh! Det gick faktiskt bra, ett par småsaker som höll på att bli missar men inga stora saker :) Så det känns väldigt skönt att ha första exeminationen avklarad och godkänd :)
 
Ulmus var superfin att rida igår! Rebecka red Manne och jag red Ulmus. Vi skrittade bort till Melonbanan där jag arbetade honom lite i skritt och trav medan Rebecka red lite programdelar. Ulmus var superpigg och glad! Det mesta arbetet gick till att bromsa ;) Det är så kul att rida honom när han inte dressyrat på ett tag för han blir så himla samarbetsvillig hamnar i ramen mycket snabbare. Så igår fick han guldstjärna!
 
Idag har jag haft körning på morgonen, var funktionär under lunchen och sedan hade vi lektion i uppvisningsskick på em. Åkte sen direkt till stallet och tog in Ulmus för att rida. Idag var han förvånansvärt lugn på stallgången (tror att det var överskottsenergin som tog fram hans dåliga beteende i onsdags ;)). Skrittade till Melonbanan där jag travade ca 5 varv i båda varven. Skrittade vidare till Galoppbanan, egentligen mest för att checka av underlaget där inför helgen. Jag passade på att trava en tredjedels varv när jag ändå var där innan vi skrittade vidare hem :) Återigen guldstjärna! Skönt att han börjar kännas som vanligt ;)
 
I helgen ska Ulmus få börja galoppera lite smått. Manne vilade idag och Rebecka ska trimma lite imorn inför tävlingsdebuten på söndag. 
 
Det här hade inte varit "godkänt uppvisningsskick" enligt Flyinge-modellen... (Jag och min b-ponny Madicken för kanske ca 15 år sen)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback