Boxvila.

Igår kväll när hovslagarna var här så upptäckte de att det inte bara var en hovböld utan 2-3st(!) där han trampat in tåkappan. De trodde att bölderna typ gick ihop ”underifårn” så efter typ en timme hade Ulmus en gipsad och inpaketerad hov. Detta innebär att Ulmus måste ha boxvila fram till kl 8 på fredag då hovslagaren kommer tillbaka och slår på en sko med sula. I och med att Ulmus måste ha boxvila får även Manne det då Ulmus inte kan vara själv inne…

 

Imorse släppte jag av Rebecka i stallet på väg till HAV. Hon gick en längre promenad med Manne innan de andra hästarna hann tas ut. HAV var klar vid ca 8:15 och då åkte jag till stallet för att mocka. Tog av hästarna täckena så att de får lufta lite under dagen. Känns lite surt att just idag var det superfint väder ute när hästarna måste stå inne.. Medan jag mockade tydliggjorde Ulmus att han inte tyckte att det var okey att lämna honom inne. Han stod och hoppade på gången en stund innan han började varva ner lite. Manne var helt obekymrad. Innan jag åkte så fick de 2kg hösilage extra för att inte bli alltför olyckliga. Ulmus började motvilligt äta medan Manne verkade tycka att det var supermysigt att stå inne och äta x)

 

Jag hann hem och käka frukost lite snabbt innan det var dags för körning. Vi körde i Wallenberg-ridhuset för att Marie väldigt gärna ville göra en övning med hörnpasseringar. Det var lite tråkigt att inte passa på att vara ute när det är så himla fint väder men lektionen gick bra. Mer om den sen.

 

Efter körningen gasade jag hem för att käka lunch lite snabbt (mycket flängande fram och tillbaka idag..), bytte även om till ridbyxor och sitter nu och har lektion i aulan. Hippologisk Baskurs. Skoldagen avslutas med em-HAV och sen ska jag rida Manne. Nu när de har boxvila kan man ju inte rida mitt på dagen då Ulmus blir själv. Så det är lite pusslande med schemat men det är ju bara en dag till på box så det borde gå bra ;)

 

 Gammal bild på Manne hemma i vårt stall på Grana



Kommentarer

Stackars Ullebullen😢
Pussa honom på mulen från mig

Svar: Det ska jag! :)
Linda Nyberg


Kom ihåg






Trackback