Det går så jävla bra.

Hade precis skrivit klart ett lååångt inlägg imorse när appen dör och all text försvinner... *grrr.   Så nu gör vi ett nytt försök. 


Hästarna fick nya skor i tisdags, Ulmus har varit lite tjock och varm i benet där han tappade skon så han har tagit det lite lugnt. Benet har sett bra ut när han skrittat 40-60min men igårkväll när jag skulle ta in honom för att rida så var han blockhalt. Hovslagaren kommer ut ikväll för att kolla om det är någon hovböld eller söm som trycker. Imorse såg han bättre ut men han får stå i en sjukhage över dagen. 

Idag har jag haft utsläpp i stallet, promenerat m Taggen och varit funktionär på Grand Prix-hoppning för b-ponnys. Sedan mötte jag upp Rebecka och Manne i Wallenberg-ridhuset för att hjälpa henne träna på programmet hon ska rida imorn. Vår klass ingår i ett projekt där de vill se hur vi utvecklas under utbildningens gång. Så i ettan rider vi ett dressyrprogram för Kyra K i början och slutet av terminen för att se om det blir någon förbättring. Allting filmas och dokumenteras. Yay 😬 Rebecka har alltså programridning imorn och innan jul igen och sen har jag två ggr under våren när jag har ridblock. 

Manne var iaf jättefin med Rebecka och han fick ett riktigt dressyrpass. Han såg ut som en riktig dressyrponny ☺️

Nu sitter jag i sängen och väntar på att hovslagaren ska höra av sig. 


Ulmus i sjukhagen med Catullus




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback