Flyinge Indoor 2017

27sep så går Flyinge Indoor av stapeln! Det är ett evenemang som är igång ons-lör och jag kommer att vara lite funktionär. Som det ser ut nu ska jag vara funktionär under klass 4 imorn (130cm), banpersonal under klass 10 (135cm) på fredag och sitta i domartornet under den avslutande 150-klassen på lördag! Jag ska även hjälpa till att bygga bana ikväll :)
 
Under veckan har de hoppklasser från 120cm till 150cm och dessutom en 110cm-klass som är enbart för Flyinge-elever! Hade varit jättekul att vara med där men Manne är varken igång eller redo för 110cm på onsdag, och inte jag heller.. ;)
 
Det ska bli kul att samla på sig lite mer erferenheter om vilka system och hur mycket som krävs för att driva en sån här tävling. Sen är det ju så att jag bara ser tippen på isberget men bara det ger en ganska bra inblick på hur mycket "synligt" folk som krävs. Det är ju även väldigt roligt att få kolla på så mycket duktiga ryttare och hästar! Det är inte så ofta jag väljer att åka och kolla på tävlingar med större klasser när jag bott hemma då man ofta har andra saker att fylla upp helgen med ;) Och även när jag tävlat med Manne så hinner man inte kolla på så mycket andra ekipage då det brukar vara fullt upp att sysselsätta honom eller hålla koll på honom i transporten.. :P
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback