Fre-Lör

Igår hade jag morgonfodrningen på skolan igen och då är det uppställning 6:30. Morgonstalltjänst innan det var dags för körlektion nr 2. Den här gången blev vi indelade i par och varje par fick en häst. Då vi är 7st i gruppen fick en vara själv på sin häst :) Det var väldigt skönt att vara två stycken per häst när man ska lägga på selen och spänna för vagnen för första gången! Båda två fick sen sitta i vagnen och så körde en första halvan innan man bytte och den andra körde andra halvan. 


Jag hamnade i par med Cecilia och vi fick Ohio (samma häst som jag fick rida ut på i början av veckan!). Han var jättetrevlig att köra! :) Han var lite seg i skritten på väg bort men å andra sidan är han inte så stor, kanske 160-165cm i mankhöjd. Vi körde bort till Hastings-banan där vi skrittade och travade på gräset. Jag tyckte att han hade ett lagom tempo i traven och var väldigt lydig att svänga och lite för lydig nästan när man ska sakta av eller göra halt :P 

Jag körde andra halvan och när vi skulle skritta hemmåt var han nästan lite het och stark. Då fick jag kämpa lite för att hålla honom på plats hela vägen hem. Men annars väldigt trevlig att göra iordning i boxen och så :)

Vi hade delat upp stalltjänsten så några hade lunchen och jag och resten hade em-passet. Lektionen efter lunchen var instäkld så då hade jag 4-5h ledigt innan em-stalltjänsten. Jag åkte och lämnade cykeln på lagning, fyllde på med lite mat och körde även förbi Granngården en sväng för att köpa lite foder. Granngården ligger typ 15min från där vi bor så det var rätt smidigt :) På kvällen sen lagade jag lite ordentlig middag innan jag hade lite filmkväll m Rebecka och Emelie :)

Idag fick jag lite efterlängtad sovmorgon, duschat, städat rummet och kollat på terrängen från EM. Väldigt skön lördag helt enkelt ^^ Ska strax åka till stallet där vi ska ha hästarna för att ha intag och kolla boxarna inför att hästarna kommer. Mamma, pappa och Rich är på väg ner med hästarna och borde vara framme efter 19 någon gång :D





Kommentarer

Kom ihåg






Trackback