Friyay

Imorse fick Ulmus äntligen på sig en sko igen och fick gå ut i hagen <3 Han var så himla glad (Manne med!) och galopperade glatt iväg. Det gick inte särskilt fort eftersom han förmodligen är rätt stel av 2dgr på box. Nu gäller det att hålla stenkoll på skon så att den inte glappar eller lossnar. 


Det drog ut lite på tiden att ha hovslagare så blev rätt sen till körningen. Jag brukar försöka vara i stallet och börja göra iordning hästen 30-45min innan vi börjar. Idag kom jag dit 10-15min innan... Som tur är har jag världens bästa gruppkompisar som hjälpte mig att ta in och borsta av Taggen så att jag kunde lägga på selen direkt när jag kom! <3 

Själva körningen gick ganska bra förutom att Taggen var lite loj. Kändes inte lika pigg som vanligt vilket gjorde att jag fick driva lite mer. Underlättade lite då jag kunde använda spöt som innerskämkel lättare utan att han hoppade iväg. Vi red ute på stora grusplanen och tränade på serpentiner och ryggningar. Tycker att Taggen gjorde det bra! :)

Åkte hem på lunchen och käkade innan det var dags för lektion om bandagering. Halva klassen gick till stallet och tränade på "uppvisningsskick"; dvs knoppa och linda. Min halva av klassen höll till i vagnslidret och fick öva på att linda olika bandage. Vi gick bl a igenom vanlig bandagering av sår, galoppbandage, våtvärmande omslag och gips. Även mycket diskussion om sårvård och vilka produkter mannfaktiskt bör ha i stallets sjukvårdslåda. Kändes som en väldigt praktiskt nyttig lektion!

Vi slutade strax före 16, åkte direkt till stallet för att fixa klart där tillsammans med Rebecka. Hem och duscha och nu sitter jag på flygplatsen på väg hem! :D Är hemma fram till söndag kväll och Rebecka tar hand om Ulmus och Manne i helgen. Moa skulle hjälpa till och rida och Emelie ska hjälpa mig promenera Taggen. Skönt att ha så hjälpsamma klasskompisar! :)


Första gången jag flyger helt själv....




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback