Fuull Rulle

I fredags började dagen med körning. Vi hade vikarie eftersom att Marie var iväg. Jag hade Sacke och kände att vi inte helt klickade, tyvärr. Men ändå en bra lektion och övning. Efter lunch kom hovslagaren och slog på Mannes tappsko innan jag åkte med Emelie och Rebecka för att handla mat, sprit och köpa lunch på donken :P


Jag och Rebecka red ut på em och tog första lilla galoppen. Sen hem och duscha innan hela huset gade taco-kväll, supermysigt! :)

I helgen har jag haft stalltjänst på skolan vilket har flytit på utan större komplikationer ;) Vi red ut en sväng i lördags och promenerade och vägde dom i söndags så fick dom söndagen som vilodag. Vi hängde även med Isabell som tävlade på söndagen och kollade när hon red :)

Igår hade vi första rikiga anatomi-lektionen samt sitsgenomgång på ridteorin. På körningen hade jag Isfajh, en supermysig nordsvensk, som var ganska svår att köra. Man hade inte så mycket stöd i tömmarna utan han böjde hellre in nacken eller böjde halsen och blev svår att svänga. Jag fick massor med bra tips av körläraren så det kändes mycket bättre mot slutet! Jag tror att man skulle behöva köra honom wtt par ggr till för att avgöra om han passade mig eller inte. 

Jag och Rebecka red ut på kvällen och bytte hästar så hon red Manne och jag red Ulmus :) Vi red på terrängbanan i alla gångarter och slutade med att galoppera lite fortare  vilket resultera i att Ulmus ena framsko flög in i en buske... Så det blev till att leda hästarna hem.

Idag började vi med att åka till stallet för att mocka till våra hästar. De får vila idag eftersom vi har aktiviteter på skolan fram till kl 20. Vi har haft introduktion med SLU (igen), hoppclinic med Maria Gretzer och kollar nu på en dressyrclinic med Mette :) Ulmus har fått stå i sjukhage över dagen så ska jag strax åka dit för att möta upp hovslagaren ;)





Kommentarer

Kom ihåg






Trackback