Grana <3

I fredags kväll åkte jag hem till Grana och umgicks med Richard och familjen hela helgen. Det var så himla härligt att komma hem och bara vara. Det enda "måstet" var att bära in terrängbanan för vintern. Jag har inte behövt ställa väckarklockan utan den enda tiden jag har behövt passa var flyget hem igårkväll. Väldigt skönt att komma hem och fylla på med energi. Rebecka hämtade mig på flygplatsen igårkväll och på vägen hem kunde vi "catcha upp" på allt som hänt under helgen. Rebecka har ju hållt ställningarna i Skåne med våra hästar och Emelie hjälpte mig med Taggen.
 
Idag hade vi ett mini-grupparbete där min grupp samlades i cafeterian och vi var klara till kl 10 (väldigt skönt då vi annars skulle ha lektion till 11:30). Jag åkte hem och hämta cykelhållaren och sen åkte jag och Emelie och lämnade in cykeln på lagning. Handlade även mat för resten av veckan. Käkade lunch hemma och nu har vi ridteori där vi håller på att gå igenom gångarterna.
 
Sista passet för idag är körning och efter det ska jag till stallet med Reebecka och fixa till våra hästar. Ulmus är lite svullen i det andra frambenet (där han inte hade hovbölden) och Manne har lyckats trampa till skon så att ena sko-skänkeln står ut så vi får se vart och hur intensivt ridpasset blir ;) Det är bestämt iallafall att Rebecka startar Manne på söndag så tanken är ju att hon ska hinna träna lite programdelar på honom. Sen ser vi mest starten på söndag som lite rutin-runda, kanske mest för Manne ;)
 
 
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback