Mån-Ons

Nu börjar skolan komma igång på riktigt! Vi har haft intro i alla kurser nu så nu börjar plugget komma igång. Jag och Rebecka har ju Ulmus och Manne att hinna med nu också så då fylls dagarna ut lite extra :)


I måndags hade vi första seminariet med Hovvården. Mycket nytt att ta in men känns som en väldigt nyttig kurs. Efter lunch hade vi körning. Jag fick köra Taggen som var supertrevlig att köra! :) Vi körde på gräsbanan vid Warren-Hastings och fick köra lite mer än när vi var indelade i par. Efter körningen var det dags att stressa bort till stora ridhuset där vi skulle fira Sveriges framgång under EM. De bjöd på äppelkaka och höll lite tal. Sedan bar det vidare till att ha intro i ridlära och fick höra lite om vad de förväntar sig på examineringarna. På kvällen red jag och Rebecka ut i ca 1,5h runt terrängbanan och Flyinge. 

I tisdags började vi dagen med studieteknik. Kändes lite halvtråkigt eftersom att alla lektioner på SU i princip var studieteknik :P Efter lunch hade vi en examensclinic där de visade upp hur examinationen går till i hoppningen, dressyren, körningen och halva unghäst. Efteråt promenerade jag till stallet då jag upptäckte att min (nyligen reparerade) cykel hade helpunka fram.... Mockade och fixade till båda hästarna innan jag longerade Manne en snabbis. Sedan tillbaka till Flyinge för att hjälpa till att bygga bana :)

I omsdags började vi med körning kl 10 så då fick jsg lite sovmorgon ;) Jag fick köra Bonneville som var lite het men väldigt trevlig att köra! :) Den här gången var vi på stora grusbanan och hade lite precisionskörning med koner. Körläraren drog över lite på tiden och då fick vi lite bråttom till nästa lektion där vi skulle få hjälp med våra SLU-konton. Det gick så där och jag förstår inte varför de ska krångla till det så jävla mycket.... Det som var bra var att vi fick sluta tidigare så att jag och Rebecka hann till stora ridhuset och funktionera som lite räddare i nöden då de hade typ noll funktionärer till första passet :P Vi var funktionärer två klasser innan vi åkte till stallet och red. Rebecka hade fixat allt under dagen så vi behövde bara rida. Vi skrittade och travade på terrängbanan och red igenom vattenhindret :)


Det var 17ekipage på framhoppning/framridning.... 




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback