Monday

Rivstartade veckan med stalltjänst. Blä. Är på så jävla dåligt humör idag 🙈 Bara allmänt trött och kinkig. Vi hann inte klart med stalltjänsten innan vi behövde gå till Palpationslektionen så vi fick smita lite tidigare. Imorgon är det de andra som har palpationslektion så då blir det ombytta roller. 


Palpationen gick väl bra. Känner att jag inte har 100 koll så behöver dubbelkolla vissa saker. Jag har så jävla dålig grund i hästens anatomi och känner att läraren hade behövt börja ännu mer basic... men det blir nog bra. 

Jag och Rebecka skulle hem för att käka lunch men på väg hem så välter en betongbil av vägen ner på en åker så den hambar helt på sidan. Vi skyndar oss fram och då har chauffören hunnit ställa sig upp i hytten. Det har börjat rinna ur lastbilstanken så jag ringer 112 som skickar räddningstjänsten. Rebecka klättrade upp på lastbilen och hjälpte han öppna dörren så att han kunde klättra ut. Blev kvar där typ 45min och fick lämna redogörelse och uppgifter till polisen. 

Sen gasade vi vidare till donken (då vi knappt hade någon lunchtid kvar) och käkade på väg till ridteorin. Bra ridteori och nu ska jag göra iordning Taggen för körning 😃





Kommentarer

Kom ihåg






Trackback