Tappskor för hela slanten..

Idag hade vi första Pedagogik-seminariet. Mycket introduktion/"bra att veta"- info men vi fick även göra lite övningar och mycket diskutera. Läraren är egentligen väldigt bra men jag känner att jag blir lite omotiverad eftersom att det blir som upprepning från när jag pluggade till mellanstadielärare. Men det går säkert över ;)


Efter lunch hade vi vår första tappsko-lektion. Vi är bara 4st i gruppen så man får mycket hjälp och chans att ställa frågor. Vi gick igenom säker hästhantering och hur man riktar skor. Innan tyckte jag att det var skitsvårt att rikta skor men nu känns det inte så svårt :)

Vi fick sluta vid ca 15:20 och då kollade jag en stund när Rebecka red lektion och gick sedan till stora ridhuset och kollade på hopptävlingen som håller på typ kl 15-22.

När Rebecka var klar i stallet åkte vi till våra hästar för att rida. Manne hade ju då såklart tappat en baksko... Övervägde att rida ändå men ville inte riskera att hoven skulle trasa sönder. Så Rebecka red ut Ulmus själv en sväng medan jag gasade iväg till Granngården. 

Nu sitter vi på läktaren i stora ridhuset och såg nyss Peder Fredricsson styra tunt en hingst på 1.20 :D


Inte Peder på bilden ;)




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback