Tävlingsplanering ht 2017

Tävlingsplanering:

1okt – Rebecka och Ulmus eller Manne LB (Torns RF)

14okt – Rebecka och Ulmus LB(/LA) (Lunds CRF)

19okt – Jag och Ulmus MsvC (Flyinge HSK)

24okt – Jag och Manne 90/100 (Flyinge HSK)

5nov – Rebecka och Ulmus LB(/LA) (Eslövs RK)

7nov – Jag och Manne 100 (Flyinge HSK)

6dec – Jag och Ulmus MsvC (Flyinge HSK)

9-10dec – Rebecka och Ulmus, Jag och Manne LC/LB (Flyinge HSK)

14dec – Jag och Manne 100(/110?) (Flyinge HSK)

 

Planen för Rebecka och Ulmus är att starta ett gäng LB-dressyr och eventuellt någon LA om det känns bra i LB :) 4st LB inplanerade i nuläget. 1okt kanske Rebecka startar Manne istället eftersom Ulmus haft en hovböld. Vi ska bestämma senast imorn vem och om hon startar då.

 

Planen för mig och Ulmus är att starta ett par MsvC, kanske någon LA också beroende vad som finns och hur många starter jag har råd med. 2st MsvC inplanerade i nuläget.

 

 

 

Planen för mig och Manne är att börja med att backa tillbaka till 90cm eftersom han inte startat ren hoppning sen i maj. Så första tävlingen blir en 90cm och en 100cm. Sedan blir det ett par 100cm-starter, dels för att de inte har lagt ut någon lägre klass och dels för att jag inte riktigt känner mig redo för 110cm ännu. Beroende på hur mycket vi kommer kunna hoppträna och beroende på om vi hittar en hopptränare som vi trivs bra med så kanske det blir 110cm-debut 14dec, annars blir det under våren ;) 3st hopptävlingar inplanerade i nuläget.

     I dressyren handlar det fortfarande om att samla rutin och stärka oss. Kommer börja med ett gäng LC/LB och se hur det går. Det finns bara en som hålls på Flyinge nu under hösten så ska försöka satsa lite mer på dressyren under våren. Jag väljer att bara starta honom på Flyinges egna tävlingar, dels för att jag inte vill lasta honom själv och dels för att inte behöva vara beroende av någon annan. Nu kan jag ju rida till Flyinges tävlingar och då kan jag klara mig utan hjälp om det skulle vara så att ingen kan hjälpa till :) Under hösten har jag och Manne bara en dressyrtävling inplanerad.

 

Manne som 4-åring på allra första lokala hopptävlingen ^^
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback