Trött är nya normaltillståndet.

Jag red Manne igår medan Rebecka em-mockade och fixade maten till våra hästar. Jag red till Flyinge och joggade lite i Craaford-ridhuset. Travade först några varv i varje varv och bara ville få honom att slappna av lite mer samtidigt som jag försöker få undan han lite för innerskänkeln och trycka ut han lite mer på spåret. Han blev mer avslappnad efter en stund och galopperade då ett par varv i båda varven. Ridhuset är ju 40x80m vilket gör det skönt att bara ligga och rulla på i galopp. Travade av ett par varv och skrittade sen hem. Han skötte sig jättebra på dit och hemvägen vilket gör att jag själv kan börja slappna av lite mer. Det känns som att han har mognat en hel del och kommer nog vara ”vuxen på riktigt” efter det här året. Att bo på Flyinge är nog den bästa miljöträningen som Manne kan få och jag är så himla glad att han fick följa med ner det här året!

 

Idag började som vanligt dagen med morgonHAV. Är väldigt trött då jag käkat för dåligt och sovit för lite. Är van att sova typ 7-9h/natt och snittar väl den här veckan på 5-6h natt. Jag var för trött för att käka middag igårkväll vilket jag börjar känna av nu… xP Sitter nu på lektion i hästens träningsfysiologi, resten av dagen består av lunchrast, Hovvård och emHAV. Därefter pyssla med mina egna hästar.

 

Vill att Ulmus ska komma igång nu <3
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback