Väntar på Hovslagaren

Känns som att jag aldrig någonsin har träffat hobslagare lika frekvent som under de här tre veckorna... Nu är dom på väg ut för att kolla Ulmus hovböld och se om det behöver göras något mer. Han är mycket svalare och mer normal i sitt ben nu också så tror att det är ett gott tecken ;)


Efter jag käkat lunch idag åkte jag till stallet och mockade. Jag hann precis klart innan em-HAVen började och den flöt på bra. Jag hann se de sista 5min av Rebeckas hopplektion innan jag åkte tillbaka till stallet för att rida Manne. 

Vi tränade hans underhals idag.. Nej, skämt åsido, så har han faktiskt skött sig superbra! Han var bara lite spänd genom hela ridpasset men gjorde inget dumt eller överdramatiskt. Vi red bakom stallet till terrängbanan, sedan vidare förbi Hastings för att komma till Galoppbanan. Den var väldigt blöt och djup men det gick bra så länge man höll sig i ytterkant för där var underlaget hårdare. Vi travade ett halvt varv innan vi galopperade. Vi galopperade kanske 3/4delar av ett varv i båda varven. Kände att han behövde bli lite trött för att börja slappna av och lätta på spänningarna ;) Han kändes trött och glad på vägen hem.

Jag har även badat Ulmus svans och fixat höpåsarna och väntar som sagt nu på hovslagaren. Ska laga middag och duscha när jag kommer hem. Ser inte fram emot imorhonbitti då jag börjar HAVen 6:30... ><





Kommentarer

Kom ihåg






Trackback