Friska Hästar och Tenta-hets

Jag var på studiebesök hos veterinären igår och frågade om Mannes framben. Han trodde att det förmodligen var ett överben och att det bara är att rida på sålänge det inte lir tjockt eller varmt. Tydligen är det värre om det sitter på insidan än utsidan. Så Manne joggades igår i Crafoord :) Han får den här veckan som lite "kom-igång-vecka" och sen är han back on track på måndag. Han har ju inte vilat så länge och borde inte tappat så mycket kondis. Däremot behöver hästarna klippas snart igen men vill inte göra det förrän de känns helt igång...
 
Ulmus har hållt igång under veckan och tanken är att trappa upp hans träning ännu lite till :) Aminda ska ha inomhusterräng-träning i slutet på januari som jag ska försöka vara med på med Manne :) Ska försöka hinna med någon hoppträning också. Jag hade ju tänkt lösa licens för Flyinge RF och därmed kunna hoppa själv på deras utebanor, men de har ändrat sitt upplägg 2018 och gjort att man nu måste han anläggningskort (för 2400:-...) vilket jag inte har råd med. Dåblir jag istället tvungen att lägga pengar på träningar alternativt ridhushyra för att kunna hoppa själv på Flyingehus. Saknar att ha ett eget ridhus 100m från stallet... Så jag kommer förmdligen lösa licens för Strömsholm eftersom jag då även får möjlighet att tävla skolhäst under hösten.
 
Den här veckan är rätt lugn för mig, har inte så mycket på schemat. Måste passa på att plugga då Richard kommer ner i helgen. Nästa vecka är å andra sidan väldigt hektisk; första stalltjänstveckan med nya HAV-gruppen, första ridvekan, veckan innan tenta och så ska jag vara funktionär på Ingrid Klimke-clinicen fre-lör...
 
Idag har vi foderberäkning på fm, sedan tänkte jag och Rebecka rida och fixa klart stallet på en gång så är vi lediga resten av kvällen. Rebecka ska trava Manne och jag ska jogga Ulmus :)
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback