Tisdag

Helgen började med en helt fantastisk clinic tillsammans med Ingrid Klimke. Hon är en av mina största förebilder inom sporten då hon tävlat både hoppning, dressyr och fälttävlan på absoluta topp-nivån. Jag var helt star-strucked av att stå typ 1m ifrån henne🙈 Det var en fantaskisk clinic, fokus på grunder och in och peta i detaljer. Lite kul att alla ryttarna, oavsett nivå, gick rätta till saker i sin sits och inverkan. Hon var väldigt mån om att man ska ha en korrekt handställning så man kan vara mjuk och följsam i handen. Även väldigt roligt att få se fälttävlansryttarna rida lite terräng-inspirerad hoppträning. Lång dag men gick därifrån fylld av inspiration och motivation för att träna inför vårens utmaningar!

(null)
Aminda och Klimke under clincen

I söndags medverkade jag, tillsammans med 9st andra i klassen, i en kadrilj under DUS dag på Flyinge. Kadriljen gick väldigt bra 🙂 Några hästar blev lite tittiga men inga övriga missar i själva programmet. Det har varit jättekul att få köra Taggen igen ❤️

(null)

(null)
Visst var Taggen och Nottingham snygga ihop 😍 Sen lyckades en fotograf på plats få en fin bild på mig och Taggen 😁

Igår var det foder-tenta som gick helt ok hoppas jag. Jag mådde inge bra under dagen så Mannis fick vila igår. 

Idag har vi haft föreläsning om underlag hela dagen. Jag tyckte att det var synd att de inte gick in så mycket på olika typer av underlag utan fokuserade mest på fibersand då det är lite "inne". Men men. Nu har jag varit hemma och käkat och ska åka och rida Ulmus en sväng 😊

(null)
SÅ taggad på att bygga terränghinder i sommar!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback